Olympische Spelen in volleybal vrouwen
©ANP

Amalia en Alexia’s Fashion Olympics: hier shop je al hun favorieten

The good, the budget and the shoppable: alle sneakers, zonnebrillen, tops en tassen verzameld.

Het is weer voorbij, die mooie sportzomer. Of nou ja, wat AllThingsAmalia.nl betreft dan, want de Oranjes zijn ‘m gevlogen uit Parijs. Bye bye, dagelijkse foto’s van Amalia en Alexia. Bye bye sportieve modeparade. Gelukkig hebben we de shoplinks nog.

De royal blue blazer: Zara

2024 olympische spelen parijs rvd6
©RVD

Prinses Amalia begon haar Olympische Modespelen goed met deze heerlijke blauw blazer van vorig seizoen Zara. Niet meer te shoppen, maar met ‘Royal Blue Blazer’ kom je online een heel eind. Wat dacht je van deze van Comma via About You? Nu voor 139,99 euro van jou.

15569390068e3b707f53563aff6ac43d
©Comma

De zonnebril: Chimi

Scherm­afbeelding 2024 07 31 om 11.00.59
©RVD

We’ve said it before and we’ll say it again: Amalia is dól op haar milieubewuste zonnebril van Chimi, en dat is ook direct de enige die deze zomer mee mocht naar Parijs. Prinses Alexia lijkt niet zo van de zonnebrillen, shame.

De Chimi is nu trouwens dik in de SALE, voor 90 euro. Je moet model 08 in Tortoise hebben als je helemaal in Amalia-stijl wilt zonnen.

De tassen: Sézane en Liu Jo

Am’s Sézane ging vrijwel direct viral, en dat snappen we natuurlijk best. Het gaat om de Claude in Ecru Croco. Prijskaartje 345 euro.

2024 olympische spelen parijs rvd4
©RVD

Maar de tas van prinses Alexia werd minder besproken en is ook écht het inzoomen waard. Ze wist het merk steeds slim te verstoppen door de tas verkeerd om te dragen of er iets overheen te hangen, maar wij vermoeden dat het de Monospalla van Liu Jo is, bij De Bijenkorf te shoppen voor 169 euro en naast zomer ook helemaal herfstproof.

De sneakers: Autry en Nike

Zagen we Amalia tot nog toe vooral op haar geliefde VEJA’s, voor Paris mocht er een ander, veelgedragen paar uit de kast. Ze droeg de hele week de Medalist van Autry. Normaal voor een slordige 150 euro van jou, maar nu in de SALE bij De Bijenkorf, waar Am zelf ook graag shopt.

finale vrouwen mountainbike crosscountry
©ANP

Alexia koos juist voor een klassieke Nike-schoen, eentje die momenteel helemaal in de mode is natuurlijk. De Cortez is online volop te shoppen. Wil je full Alexia gaan dan kies je als kleur Sail Gorge Green. Ze vliegen als warme broodjes over de toonbank, dus snel zijn loont zich hier.

original c8004b98 ef7d 4e36 9f00 f62ffab47e3e
©Nike

De Team NL-wear: Denham

Bij Denham waren ze blij met prinses Alexia, die had de Denham x TeamNL-collectie zich goed laten smaken. Ze droeg al op dag één een spijkerjasje en later ook het Varsity Jacket, casual over een lange oranje jurk gedrapeerd voor sportieve modevibes. Allebei nog volop te shoppen, al kun je je natuurlijk afvragen of je er na de Olympics nog veel bestemming voor hebt.

De sieraden: Hermes en Franky

Sieradenpracht is iets waar met name Máxima en Amalia in grossieren, dus elke dag was er van alles om de polsen te bewonderen. Veel klassiekers trouwens. Amalia’s Apple Watch. De ring die ze van prinses Beatrix kreeg. En ook haar trouwe Hermès-armband mocht volop mee uit.

2024 amalia maxima OS selfie RVD
©RVD

Nieuw in de collectie waren deze Lunar-oorbellen van Franky Amsterdam. Voor 69 euro zijn ze van jou en schitter je op je eigen selfies net zo hard als de prinses.

Lunar min
©Franky

De haarklem: Revolution

Een haarklem als accessoire? Prinses Alexia kan het. Casual aan haar tas of jas, in heur haar… het was de laatste dagen toch een beetje de haarklem seen around the world. Hij komt voor de liefhebber van Revolution, 6,95 euro voor een twee-pack.

2024 olympische spelen parijs rvd5
©RVD

Met stip op een als meest budget item dat de Oranje-meiden meenamen naar Parijs, toch leuk. Je shopt ‘m hier of bij eigenlijk elke drogist.

1c6ef272efd642e1845e27431c89f2a0
©Revolution

Happy sporty shopping!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Top 3 Stories