Best lekker om koninklijke banden te hebben én de ene na de andere influencerklus binnen te krijgen.
Ook op Spaanse bodem hebben ze een gravinfluencer rondlopen. Bij hun is dat Victoria de Marichalar de Borbón (25). Het nichtje van koning Felipe en de prinsessen. En die, zo melden Spaanse media nu, boert wel héél erg lekker.
A Very Royal Insta
Victoria sleet haar jeugd redelijk onder de radar, maar timmert de laatste jaren aan de weg als Instagram-influencer en model. En is sinds een tijdje ook steeds vaker te porren voor televisieoptredens. Het is eigenlijk een beetje het model dat Eloise van Oranje op Nederlandse bodem aanhangt. Maar dan met een minder maatschappelijke noot dan My Lima Lima.
In Spanje kun je inmiddels niet meer om Victoria heen. Ze staat op rode lopers. Is niet uit realityprogramma’s weg te slaan. En haar Royal Insta met een slordige 380.000 volgers doet de rest. Zeker als het om een lekker koninklijk inkomen gaat.
Vaste contracten
Inmiddels is Vic alweer toe aan haar derde televisieprogramma, waar ze volgens Spaanse bronnen een slordige 20.000 euro per aflevering voor kan verwachten. Daarnaast zou ze rond de 4000 euro krijgen voor een gesponsorde Instagram-post. En heeft ze verschillende vaste contracten lopen met modemerken die ook flink geld in het laatje brengen.
In totaal wordt geschat dat ze 48.000 euro per uur input vangt. Een beetje een dubieus optelsommetje is het wel. Maar dat het lekker is om koninklijke banden en modellenlooks te hebben, dat staat vast. O, en een vader in de business wil ook nog wel eens helpen.
Selfies met Rihanna
Victoria is de dochter van Infanta Elena van Spanje, de zus van koning Felipe. Ze is vijfde in de lijn der troonopvolging. Haar vader Jaime heeft sinds 2010 geen royal titel meer, toen hij scheidde van Elena.
In de afgelopen jaren timmerde ze druk aan de weg als influencer, compleet met tijdschriftcovers en selfies met Rihanna.
Ook heeft ze uitstekende mode-connecties. Papa Jaime werkt als adviseur voor de LVMH-groep (Louis Vuitton Moët Hennessy) in Spanje en Victoria hoopte, voor ze haar lucratieve zijspoor als influencer insloeg in elk geval, elf ook de modewereld in te gaan.
Ze studeerde Marketing en Communicatie aan de Amerikaanse universiteit in Madrid. Missie geslaagd, qua zelfmarketing in elk geval.