Elo wil met haar nieuwe onderneming geld inzamelen voor goede doelen door pre-loved kleding en accessoires te verkopen.
Dat gravin Eloise van Oranje (21) dól is op pre-loved (lees: tweedehands) kleding is welbekend. Ze had zelfs een heel eigen Instagram-account voor haar Vinted-verkoop. Dat ze uit een bijzonder ondernemend nest komt, dat wisten we ook al.
Dus eigenlijk kon het niet uitblijven of Elo zou haar gravinfluencerschap uitbreiden met een stukje ondernemerschap. Samen met compagnon Thomas Latcham start ze My Lima Lima, een bedrijf dat geld inzamelt voor goede doelen door prachtige, luxe, pre-loved kleren en accessoires te verkopen.
Goede doelen
De twee zijn al ruim acht maanden druk met het opzetten van hun firma maar hebben hun site nu gelanceerd. Het idee is simpel: je kunt items doneren die via My Lima Lima (Lima Lima is de mythische godin van de ommekeer) én een tweede leven krijgen én geld opleveren voor geselecteerde goede doelen.
Kids Rights en Stichting Everyday People behoren tot de eerste ondersteunde doelen (My Lima Lima staat nog in de kinderschoenen), maar uiteindelijk hopen Eloise en Thomas zich in te zetten voor meer doelen die zicht richten op kinderen en jongeren, meisjes en vrouwen en groepen die vaak onzichtbaar blijven.
Laurentiens favoriet
Eén van de eerste partners van My Lima Lima is Hardies Fashion in Den Haag. Dat is de luxe dameskledingzaak waar Eloise’s moeder prinses Laurentien graag shopt. De meeste van haar Prinsjesdaglooks komen van Hardies Couture, dus we mogen hier zeker van een favoriet spreken.
Manager Faycel Ahmed prijkt als eerste partner op de site van Eloise en laat direct al zien hoe mooi zo’n samenwerking kan worden. “Bij Hardies behandelen we elk stuk met liefde en zorg, maar sommige stukken worden maar een keer of zelfs nooit gedragen. Dat breekt ons hart. My Lima Lima is een elegante oplossing voor dit probleem en draagt bij aan meer gelijkheid in de wereld.”
Een pre-loved Amalia scoren?
De eerste voorbeeldlooks op de site van het nieuwe bedrijf komen ons nog niet direct bekend voor, maar gezien Eloise’s kringen kan het maar zo dat je hier een pre-loved Laurentien, Elo of zelfs Amalia of Máxima kan scoren. Al zullen ze dat natuurlijk niet aan de grote klok hangen.
De royal connection is in elk geval groot: prinses Laurentien heeft geholpen bij de oprichting van My Lima Lima en zou voor de connectie met Latcham hebben gezorgd (een strateeg en ontwerper die trouwens op dezelfde middelbare school als Amalia en co. heeft gezeten).
Ondernemend nest
Eloise komt uit een buitengewoon ondernemend nest. Broer Claus-Casimir heeft drie eigen bedrijven en zit op Business School. Eloise is dan wel nieuw in de ondernemerswereld, ze heeft al wél een eigen kookboek en wie weet wat de Hotelschool nog op gaat leveren qua horeca-ambities.
Ook hun ouders zijn ambitieuze en ondernemende types. Papa Constantijn is de speciale gezant voor Nederlandse start-ups en is dus nogal thuis in ondernemerskringen. Daarnaast heeft hij zijn eigen consultancybedrijf, C22. Prinses Laurentien heeft óók een eigen bedrijf in consultancy: Generation F.

In Brussel werkte ze jarenlang binnen haar eigen communicatiebedrijf voor merken zoals het WNF en Estée Lauder. En sinds 2017 is ze ook nog eens de eigenaar van House of Hi, een strategisch adviesbureau.