‘Van fast fashion krijg ik de kriebels.’
Wat begon als een pop-up shop, heeft inmiddels serieuzere vormen aangenomen: Eloise van Oranje heeft officieel de deuren geopend van My Lima Lima, een duurzame onderneming die ze samen heeft opgericht met Thomas Latcham om ‘fashion met een positieve impact te bieden’.

Haar moeder prinses Laurentien maakt ook deel uit van het initiatief. De winkel is genoemd naar Lima, de Romeinse godin van de ommekeer. Het aanbod bestaat uit luxe vintage kleding uit de kasten en het netwerk van de gravinfluencer, haar moeder en andere stijlvolle vrouwen. “Het moet een fijne plek zijn waar mensen samenkomen, kleding passen en waar ik meetings heb, koffietjes doe en tussendoor aan mijn opleiding werk,” aldus Eloise eerder in Linda.

Het idee is ontstaan “om onbenutte kleding te veranderen in waarde voor mensen die het het meest nodig hebben,” aldus Laurentien. “Ik kan niet wachten de opbrengsten te doneren en de verhalen van impact te delen!” Eloise’s broer Claus kwam ook even helpen bij de opening, het was heerlijk all in the family.
“Het is een sociale enterprise waarmee we supermooie gedoneerde kleding verkopen om geld in te zamelen voor goede doelen, zodat zij het kunnen geven aan mensen die het nodig hebben,” zegt Eloise die naar eigen zeggen ‘de kriebels krijgt van fast fashion‘.” Onze eerste goededoelenpartners zijn KidsRight en Stichting Everyday People. We vinden elkaar in de empowerment van mensen.”
My Lima Lima is geopend van dinsdag tot en met zaterdag, van 11.00 uur tot 18.00 uur.