Het trio van Constantijn en Laurentien kan er wat van.
Het is natuurlijk handig om graaf/gravin te zijn. Je mag meer dan je prinsessennichtjes maar hebt wél de bekende achternaam die nou eenmaal deuren opent. De Oranjes zijn van huis uit allemaal erg ondernemend. Maar Eloise, Claus-Casimir en Leonore lijken toch wel het meest ambitieus van de jongste generatie.
Nu Eloise en Leonore samen met mama Laurentien in de schijnwerpers treden in de nieuwe Nouveau, kijken wij naar de ondernemende geesten van de zussen én broertje Claus.
Eloise: een kookboek, een L’Oréal-deal en volop tv-klussen
Van marketing weet ook grote zus Eloise (21) een en ander, al market zij vooralsnog vooral zichzelf. De studente Hotelmanagement heeft haar woest populaire Instagram- en TikTok-account al om weten zetten in onder andere een kookboek, een deal bij L’Oréal en een eigen expositie in de Beurs van Berlage.
Daarnaast is ze natuurlijk te zien geweest in verschillende televisieprogramma’s, van Het Jachtseizoen tot nu Het Perfecte Plaatje in Zuid-Afrika. Ze speelt zich er lekker mee in de kijker. Zo lekker dat haar eerste eigen bedrijf (samen met mama Laurentien) inmiddels ook een feit is. Ze is een shop begonnen in tweedehandskleding, waarvan de opbrengst naar goede doelen gaat.
Claus: Business School en drie bedrijven
In mei werden we plots getrakteerd op een interview met Claus-Casimir (19) in de Telegraaf, helemaal over zijn ondernemende inborst. Hij zit momenteel op een goede Business School in Turijn en is daar zijn zoveelste onderneming gestart, nu in AI.
Eerder startte hij al een online sneakershop op en er is ook een eigen social media marketingbureau voor makelaars, Orange Digital.
Leonore: ambitieus in Wales
Van jongste zus Leonore (17) horen we toegegeven een stuk minder. Maar wat we wél weten is dat zij net als broer Claus naar een imposante kostschool is gegaan om aan haar toekomst te werken. Ze zit op het UWC Atlantic in haar tweede jaar, de school waar prinses Alexia vorig jaar eindexamen deed dus.
Je gaat daar voor je Internationaal Baccalaureaat, wat zoveel betekent als dat je met dat diploma alle kanten op kunt wat betreft de beste universiteiten ter wereld. Daar spreekt natuurlijk ambitie uit. Dat Leonore ook af en toe al figureert op de socials van zus Eloise, lijkt ook aan te geven dat we de komende jaren alleen maar meer van haar gaan horen.
@everyprofilenameistaken crazy
♬ original sound – eloise
Papa en mama kunnen er ook wat van
Dat Elo, CC en Leo allemaal zo ambitieus en ondernemend zijn is niet zo gek. Het zit ze in de genen. Papa Constantijn is de speciale gezant voor Nederlandse start-ups en is dus nogal thuis in ondernemerskringen. Daarnaast heeft hij zijn eigen consultancybedrijf, C22. Prinses Laurentien heeft óók een eigen bedrijf in consultancy: Generation F.
In Brussel werkte ze jarenlang binnen haar eigen communicatiebedrijf voor merken zoals het WNF en Estée Lauder. En sinds 2017 is ze ook nog eens de eigenaar van House of Hi, een strategisch adviesbureau.

Nog meer ondernemende Oranjes
De prins en prinses zijn niet de enige Oranje-ondernemers. Bernhard Jr. is befaamd om zijn kunde op vastgoedgebied. Prins Maurits is eigenaar van een eigen groei-incubator, The Source, en heeft een bedrijf dat internationale energieprojecten ontwikkelt.
Wat prinses Anita precies onderneemt is niet bekend, maar volgens het koninklijk huis is ook zij zelfstandig ondernemer, nadat ze jarenlang in de marketing- en televisiewereld werkte. Zij heeft in elk geval met het Van Gogh Museum gewerkt, al zou ze ook modeklanten hebben.
Ondernemend stel bij elkaar, die Oranjes. Nu en in de toekomst.







